28/2/24

Μεγάλη Απεργία σε όλη τη χώρα για τις ζωές μας!

Το έγκλημα των Τεμπών δεν θα ξεχαστεί!

Ενάντια στην κυβερνητική πολιτική της φτώχειας, της ανεργίας και της ακρίβειας, της συμμετοχής της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους, αλλά και κόντρα στην υπονομευτική στάση της ηγετικής ομάδας της ΓΣΕΕ!

Η μαζική μας συμμετοχή στην Απεργία της 28 Φλεβάρη ήταν μια πρώτη απάντηση και στα αντιλαϊκά μέτρα της δημοτικής αρχής στον δήμο Μαρκοπούλου!

Τα δημοτικά Συμβούλια της Τρίτης 27 Φεβρουαρίου επιβεβαίωσαν την αλαζονική στάση της πλειοψηφίας, αλλά και τον διακριτό ρόλο της Λαϊκής Συσπείρωσης απέναντι στις άλλες παρατάξεις.

Άλλωστε, οι κοινωνικές συνθήκες καθορίζουν το περιβάλλον, στο οποίο ζει ο λαός, στις πλάτες του οποίου φορτώνουν διαρκώς νέα βάρη, με την ψευδεπίγραφη Ανταποδοτικότητα και την απαρέγκλιτη τήρηση της γραμμής της κυβερνησιμότητας -με Υποχρηματοδότηση των Δήμων και Περιφερειών, απαγόρευση προσλήψεων μόνιμου -αναγκαίου προσωπικού και πάγωμα των μισθών των εργαζομένων στον Δήμο, εδώ και 15 χρόνια, αφού τους έχουν ήδη κλέψει 2 από τους 14 ετήσιους μισθούς!

Για το θέμα της Υποχρηματοδότησης υποβάλαμε σχετικό θέμα στην πρώτη Ειδική συνεδρίαση Λογοδοσίας της δημοτικής αρχής :

   "Είναι γνωστό σε όλους, ότι παρά την ψήφιση του Ν. 3852/Καλλικράτη το 2010, που ρητά ορίζει : -τις πηγές εσόδων -και τα ποσά -ως ποσοστό σε αυτές τις πηγές εσόδων, που υποχρεούται η Γενική Κυβέρνηση να αποδίδει στους Δήμους και τις Περιφέρειες της χώραςμας -για να φέρουν σε πέρας περί τις 200 νέες αρμοδιότητες που έχουν μετακυλιστεί στην Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση, αυτό δεν τηρείται, παρά μόνο σε έναν περιορισμένο βαθμό -με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων από τότε έως σήμερα και τη συνενοχή και αποδοχή της μεγάλης πλειοψηφίαςτων Δημάρχων και Περιφερειαρχών της χώρας! 

Συγκεκριμένα για το 2024, επειδή οι ΚΑΠ δεν συμβαδίζουν με τις προβλέψεις του Νόμου Καλλικράτη, ενώ θα έπρεπε να δοθούν στους δήμους 8,5 δισ.ευρώ δίνονται μόνο 2,2 δισ.ευρώ, ενώ στις περιφέρειες θα έπρεπε να δοθεί 1,5 δισ.ευρώ και δίνεται 0,7 δισ.ευρώ! 

Ταυτόχρονα, η Γενική Κυβέρνηση -ως βασιλικότερη του Βασιλέως, με γαλαντομία θα ξοδέψει φέτος 8,5 δισ.ευρώ, από τα μεγαλύτερα μετά τις ΗΠΑ -κατ’αναλογία ποσά, για τις επιθετικές ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις του ΝΑΤΟ σε όλον τον κόσμο, που σκορπάει παντού τον θάνατο, την δυστυχία, τον ξεριζωμό, την προσφυγιά.. 

Για τον Δήμο Μαρκοπούλου, με βάση τον πληθυσμό του, το ποσό της υποχρηματοδότησης υπολογίζεται σε μερικά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, ενώτ ο έλλειμμα συνεχίζει να αυξάνεται με υπολογιζόμενο ετήσιο ρυθμό αύξησηςπερίπου στα 7 εκατ.ευρώ. 

Έχοντας μπροστά μας τον προτεινόμενο για το 2024 Προϋπολογισμό και το νέο Τεχνικό Πρόγραμμα , διαπιστώνουμε και θα αναδείξουμε στην επερχόμενη συζήτηση στο δημοτικό Συμβούλιο, την αναγκαστική ένδεια των αναφερομένων ποσών -ως προς τις ποικίλες ανάγκες του δήμου, -ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε, από τεχνικές επενδύσεις στην ύδρευση, στην Αποχέτευση, το οδικό δίκτυο και παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, την συγκοινωνία, την επιμέλεια των σχολείων, την ανάγκη αναμόρφωσης του παραλιακού μετώπου, τους δρόμους, τις πλατείες και παιδικές χαρές που λείπουν -ειδικά σε περιοχέςπου γίνεται νέα Πράξη Εφαρμογής και τόσα άλλα! 

Ενδεικτικά επίσης αναφέρουμε, ότι για την συντήρηση των 20 σχολικών μονάδων προβλέπεται για το 2024 κονδύλι 127.400 ευρώ, δηλαδή 6.370 ανά σχολική Μοναδα, για όλο το έτος, για τις επισκευές, θέρμανση και ότι άλλο χρειαστούν! 

Προς ενημέρωση όλων, έχοντας η Γενική Κυβέρνηση μετακυλίσει την φροντίδα για την συντήρηση των σχολείων στην Τοπική Διοίκηση, οι σχετικές δαπάνες έχουν μειωθεί κατά 70% την τελευταία 10ετία! 

Δεν είμαστε βέβαια εμείς αυτοί που θα σας εγκαλέσουν, γιατί δεν έχετε περισσότερα ίδια έσοδα για όλα αυτά, λες και δεν έχει γίνει όλη η ζωή μας “ανταποδοτική”, -για αυτό και έχετε βάλει τροφεία σε δημοτικούς παιδικούς σταθμούς (πριν -όταν ήταν στην αρμοδιότητα της Γενικής Κυβέρνησης, ήτανΔΩΡΕΑΝ!), ενώ όλοι οι αρμόδιοι χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για την ..υπογεννητικότητα, ως ένα φαινόμενο που απειλεί τελικά την Ύπαρξη της Ελλάδας! 

Έτσι, καθ’ομολογίαν, τα 14 εκατ.ευρώ περίπου που περιέχονται στο νέο Τεχνικό Πρόγραμμα αφορούν ήδη χρηματοδοτούμενα έργα, σε έναν Προϋπολογισμό πλασματικού συνολικού ύψους περίπου 64 εκατ.ευρώ. 

Κύριε Δήμαρχε, Επειδή η Υποχρηματοδότηση -συγκεκριμένα του Δήμου Μαρκοπούλου, καταδικάζει το δημοτικό έργο στην ένδεια και αφαιρεί από τους κατοίκους το απαραίτητο έργο : 

-Τι ποσό λείπει από τα ταμεία του ΔΜ σωρευτικά, λόγω της μη εφαρμογής τουν.Καλλικράτη και της αυθαίρετης παρακράτησης μεγάλου μέρους της ετήσιαςκρατικής χρηματοδότησης; Σίγουρα οι υπηρεσίες σας και οι αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Κυβέρνησης μπορούν να υπολογίσουν με λεπτομέρεια! 

-Τι ενέργειες έχετε ή προτίθεστε να κάνετε ως δημοτική αρχή για την διεκδίκηση και εξασφάλιση από την Γενική Κυβέρνηση, τόσο των οφειλόμενων ποσών έως σήμερα, όσο και της τρέχουσας για το 2024 χρηματοδότησης;"

Στο δημοτικό Συμβούλιο αναδείξαμε το μεγάλο πρόβλημα της Αποχέτευσης στο δήμο μας, με την απαίτηση να δοθεί στην ΕΥΔΑΠ άμεσα το έργο, ώστε και να διορθωθούν οι κακοτεχνίες που άφησε πίσω του ο έκπτωτος πλέον εργολάβος της Α' φάσης, αλλά και να προχωρήσει επί τέλους η αποχέτευση για όλο τον Δήμο, για όλο το Πόρτο Ράφτη!

Η αδυναμία της Τεχνικής Υπηρεσίας πλέον για τεχνικές παρεμβάσεις και επενδύσεις, με την απουσία προσωπικού και πόρων, φάνηκε με τον πιο εύγλωττο τρόπο, αφού η μεγάλη διαρροή νερού στη θέση του ρέματος στο Πρόι Στείρι στο Πόρτο Ράφτη, σύμφωνα με την παραδοχή του αρμόδιου Αντιδημάρχου ΔΕΝ μπορεί άμεσα να φτιαχτεί -με συνέπεια να χάνονται έως και 200.000 m3 νερού!

Η τεχνική παρέμβαση γίνεται προσπάθεια να ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ώστε κάποια στιγμή να διορθωθεί το πρόβλημα!

Ομοίως και για το πρόβλημα της ασφαλούς πρόσβασης της εκπαιδευτικής κοινότητας στο 2ο ΓΕΛ στο Πόρτο Ράφτη, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος προσδιόρισε -ως καλό , αισιόδοξο σεναριο, τη λύση έως την 15 Σεπτεμβρίου τρέχοντος έτους!  

Στο δημοτικό Συμβούλιο συζητήθηκε εκτενώς -με την παρουσία εκπροσώπων του Τμήματος Ανακύκλωσης Νερού της ΕΥΔΑΠ, η στάση που θα κρατήσει ο Δήμος Μαρκοπούλου -ως γνωμοδότηση, σχετικά με την Περιβαλλοντική Μελέτη διάθεσης των λυμάτων του ΚΕΛ Κορωπίου - Παιανίας με αποδέκτη τον αγωγό στη Χαμολιά.

Η Λαϊκή Συσπείρωση με συνέπεια τοποθετηθήκαμε με άξονα τα συμφέροντα του λαού και του Περιβάλλοντος, έννοιες τελικά ταυτόσημες.

Έχουμε άλλωστε ήδη εκφράσει την τεκμηριωμένη άποψη μας για το θέμα αυτό και μείναμε συνεπείς στη στάση μας, στάση Αρχών!

1/ Θέλουμε να προχωρήσει το έργο της Αποχέτευσης, το αναγνωρίζουμε ως λαϊκή ανάγκη και απαίτηση, τόσο εδώ στην πόλη μας, όσο και οπουδήποτε αλλού -σε όλη την Ανατολική Αττική, κατ'ελάχιστο.

2/ Το ανακυκλωμένο νερό θα καταλήγει στον Αγωγό της Χαμολιάς όταν δεν θα μπορεί στη δεδομένη στιγμή να διατεθεί αλλιώς. Όπως για άρδευση καλλιεργειών και εμπλούτιση του εξαντλημένου πλέον -σε μεγάλο βαθμό, υδροφόρου ορίζοντα του Μεσογειακού κάμπου.

3/ Αν επρόκειτο για λύματα που θα ρύπαιναν την θάλασσα δεν θα συμφωνούσαμε στο έργο, ούτε αν αυτά αφορούσαν μόνο τα λύματα της πόλης μας. Εφόσον ΟΛΟΙ δέχονται αυτά να γίνουν δεκτά στον αποδέκτη της Χαμολιάς, ο κουρνιαχτός που σηκώνεται έχει να κάνει με αντιδραστικό τοπικισμό!

4/ Οι ενστάσεις μερίδας αγροτών, ότι οι κανονισμοί της ΕΕ περί εξαγώγιμων προϊόντων ΔΕΝ επιτρέπουν την άρδευση αυτών με ανακυκλωμένο νερό, πρέπει να απαντηθούν εμπεριστατωμένα από την ΕΥΔΑΠ. 

Η άρδευση των αγροτικών περιοχών με αυτό το ανακυκλωμένο νερό σε κάθε περίπτωση είναι μια δυνατότητα που προσφέρεται από την ΕΥΔΑΠ! Εμείς μάλιστα επιμείναμε, ότι στα αιτήματα μας πρέπει να είναι η χαμηλή τιμή διάθεσης του νερού στους αγρότες, ΕΦΟΣΟΝ αυτοί ζητήσουν την χρήση του!

5/ Για άλλη μια φορά είμασταν η μόνη Παράταξη που βάλαμε αποφασιστικά το θέμα σε τίνος χέρια είναι η ΕΥΔΑΠ , στα χέρια του ελληνικού Δημοσίου ή των ιδιωτών, καθώς το ιδιοκτησιακό της καθεστώς επηρεάζει ευθέως τα κριτήρια επιλογής λύσεων, αν θα είναι δηλαδή για το δημόσιο συμφέρον ή τα κέρδη των επενδυτών!

Στα προτεινόμενα δε θέματα για καθορισμό ΤΑΠ , τελών φωτισμού, ύδρευσης  κλπ για το 2024 καταψηφίσαμε, προτείνοντας για μεν το ΤΑΠ την κατάργηση του -με αύξηση της φορολογίας της Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας, για δε τα άλλα υπό συζήτηση Τέλη προτείναμε μείωση 30% -ως πρώτο βήμα, για κατοικίες και μικρές επιχειρήσεις με αντίστοιχη αύξηση 50% -σε ξεχωριστό κωδικό, για τις μεγάλες επιχειρήσεις!